Chennai, India - Fra venstre: Kommunikasjonssjef Sjakk-OL 2014 Jarle Heitmann, Sjakk-OL ambassadør GM Susan Polgar og markedssjef i Sjakk-OL 2014 Lene Hansen.(756Kb)
Chennai, India - Fra venstre: Kommunikasjonssjef Sjakk-OL 2014 Jarle Heitmann, Sjakk-OL ambassadør GM Susan Polgar og markedssjef i Sjakk-OL 2014 Lene Hansen.(756Kb)

SJAKK-OL 2014 i Tromsø


– Denne serien innebærer et markedsmessig løft for Tromsø og Nord-Norge

Kommunikasjonssjef Jarle Heitmann og Markedssjef Lene Hansen fikk på nært hold se Magnus Carlsen bli verdensmester i sjakk i dag. I Chennai i India, spilte Magnus Carlsen remis (uavgjort( i det tiende partiet, og dermed sikret han seier i kampen 6,5 – 3,5. Dette vil gi et markedsmessig løft for Sjakk-OL

– Denne seieren innebærer et markedsmessig løft for Tromsø og Nord-Norge. Med regjerende verdensmester i Tromsø, vil den nasjonale og internasjonale oppmerksomheten øke drastisk. Tromsø kommer til å koke i august neste år og skape eksponering av det arktiske og Tromsø. VM tittelen er gull verdt for Tromsø. Vi føler oss sikre på at sjakk-OLs markedsposisjon er styrket og at vi snarlig vil signere nye og store sponsorkontrakter, sier markedssjef Lene Hansen fra Chennai.

– Magnus Carlsen er nå den store globale profilen, som med sine prestasjoner har bidratt til å sette sjakk å dagsorden og gjøre den til omtrent en folkesport. Når sjakksendingene fra VM i Chennai, har sendetall som bare vinteridrett kan matche, så vil de å få en norsk verdensmester som Magnus Carlsen til Tromsø i 2014, trekke mer oppmerksomhet til vårt eget mesterskap, på verdensmesterens hjemmebane, sier kommunikasjonssjef Jarle Heitmann, også fra Chennai.

DELTA I DISKUSJONEN

Annonse: