Ny skyr: Det kommer en ny smak på Skyr, og den kan du snart prøve! På bildet er andre smaker. Ill.foto: Q-meieriene
Ny skyr: Det kommer en ny smak på Skyr, og den kan du snart prøve! På bildet er andre smaker. Ill.foto: Q-meieriene

Gratis frokost ved Oslo S


Skyr® feiret i september fem år i den norske kjøledisken. I løpet av den perioden har nordmenn
spist nærmere 9.5 millioner kilo, noe som tilsvarer 60 millioner beger. Nå lanserer vi en omvendt epleslang i Oslo, og en digital epleslang for hele det norske folk.

Epletre midt i Oslo
Denne uken planter vi et stort epletre på utsiden av Oslo S. Hver dag fra kl. 07.00 til 09.00 kan alle Osloborgere komme innom for å få med seg nykommeren, Skyr® Eplekjekk. Q-sjefen leverer personlig ut frokost onsdag 15.oktober kl. 07.00-09.00.

Hva er Skyr®?
Skyr® er et meieriprodukt med opprinnelse fra Island, hvor befolkningen spiser mer av det
tradisjonelle produktet enn yoghurt. Skyr ® er fettfri og proteinrik. Dette gjør at den metter mer og at du holder energinivået oppe lenger.

Forbrukerdrevet meieri
Sterkt engasjement fra forbrukere på sosiale medier har sikret oss nye og spennende smaker. Sortimentet består i dag av 13 smaker, og etter innspill fra forbrukerne har vi nå laget en variant med
smak av eple og sprø kanelmüsli.

Digital epleslang
Det blir også en stor fotokonkurranse på Instagram via Skyr­_Norge sin brukerkonto hvor man kan vinne en reise for to personer til New York. Vi har startet høstjakten på forbrukernes #skyrøyeblikk I tillegg blir det et eget digitalt spill hvor forbrukerne kan gjennomføre digital eplesanking

FUN FACTS:
– I 2009 ble Skyr® etter bare fire måneders i salg, kåret til «Årets nyhet».

– Ved hjelp av Skyr® vant Q-meieriene DLFs innovasjonspris i 2009.

– Skyr® har skapt arbeidsplasser for 1.300 kyr og 60 proffe melkeprodusenter.

– Siden 2009 har det blitt solgt for 575 millioner kroner med Skyr®.

– Siden 2009 har det i volum blitt solgt 9,5 millioner kilo eller ca. 60 millioner beger.

– Salget av Skyr® går fortsatt godt og har hittil i år økt med 7 % ift. 2013 og merkevaren Skyr®.

 

DELTA I DISKUSJONEN

Annonse: